21 ian.

Află de la British Council cum învaţă copiii engleza

Copiii au deprinderi naturale de a asimila o limbă străină; ei sunt auto-motivaţi să asimileze limba fără învăţare conştientă, spre deosebire de adolescenţi şi adulţi. Ei au abilitatea de a imita pronunţia şi îşi fac propriile reguli. Ei nu consideră că a învăţa să vorbeşti în limba engleză este dificil decât dacă această idee este sugerată de adulţi, care ei înşişi au învăţat probabil limba engleză în mod academic la o vârstă mai avansată cu ajutorul cărţilor bazate pe gramatică.

Iată care sunt avantajele începerii studierii limbii engleze timpuriu:

  • Copiii încă folosesc strategiile lor individuale, înnăscute, de a învăţa o limbă pentru a asimila limba lor maternă şi descoperă în curând că pot folosi aceleaşi strategii pentru a asimila limba engleză.
  • Copiii au timp să înveţe jucându-se. Ei asimilează limba luând parte la o activitate împreună cu un adult. În primul rând conştientizează activitatea şi apoi o înţeleg din limbajul adultului.
  • Copiii au mai mult timp să adapteze limba engleză în programul lor zilnic. Programele şcolare tind să fie mai informale şi minţile copiilor nu sunt încă preocupate cu date care trebuie să fie stocate şi testate. Ei pot avea teme puţine sau chiar deloc şi sunt mai puţin stresaţi că trebuie să atingă anumite standarde.
  • Copiii care au oportunitatea de a asimila o limbă străină cât sunt încă mici par să folosească aceleaşi strategii înnăscute de învăţare a unei limbi de fiecare dată când învaţă alte limbi. Asimilarea unei a treia, a patra, sau chiar şi a mai multor limbi este mai uşoară decât asimilarea celei de-a doua.
  • Copiii care mai curând asimilează limba decât să o înveţe conştiincios, aşa cum adolescenţii sau adulţii trebuie să o facă, sunt mai predispuşi să aibă o pronunţie mai bună şi un simţ mai ridicat pentru limbă şi cultură. Atunci când copiii care cunosc o singură limbă ajung la pubertate şi devin mai conştienţi, abilitatea lor de a asimila limba scade şi ei simt că trebuie să studieze limba engleză în mod conştiincios cu ajutorul programelor bazate pe gramatică. Vârsta la care această schimbare se produce depinde în mare parte de nivelul de dezvoltare al fiecărui copil ca şi de aşteptările societăţii în care trăiesc.

Copiilor le este mai dificil să asimileze limba engleză dacă nu li se furnizează tipul de experienţe potrivite, împreună cu sprijinul adultului ce foloseşte limbajul parental.

  • Copiii mici trebuie să se simtă siguri şi să ştie că există un motiv evident pentru a folosi limba engleză.
  • Activităţile trebuie să fie legate de o activitate zilnică interesantă pe care ei deja o cunosc, ca de exemplu să se joace împreuna cu o carte în limba engleză cu imagini, să spună rime în limba engleză, să aibă o gustare „englezească”.
  • Activităţile sunt însoţite de un limbaj al adultului care face un comentariu fugar, atât despre ceea ce se întâmplă, cât şi despre dialoguri folosind limbajul parental.
  • Sesiunile în limba engleză sunt distractive şi interesante, concentrându-se pe concepte pe care copiii le-au înţeles deja în limba lor maternă. În felul acesta copiii nu învaţă două lucruri, un nou concept şi o nouă limbă, ci doar învaţă limba engleză pentru a vorbi despre ceva ce ei cunosc deja.
  • Activităţile sunt susţinute de obiecte specifice, acolo unde este posibil, deoarece aceasta ajută la înţelegere şi creşte interesul general.

Copiii au nevoie să simtă că fac progres. Ei au nevoie de încurajare continuă ca şi de laudă pentru buna performanţă, deoarece orice succes motivează. Părinţii sunt într-o poziţie ideală să motiveze şi în acest mod să-i facă pe copiii lor să înveţe, chiar dacă la rândul lor cunosc limba engleză la un nivel de bază şi învaţă alături de copiii lor.

Împărţind, părinţii pot nu numai să aducă limba engleză şi activităţile copilului lor în viaţa de familie, dar pot de asemenea să influenţeze atitudinile copiilor lor spre învăţarea unei limbi străine şi a altor culturi. Este acum general acceptat că cele mai multe dintre atitudinile care durează toată viaţa sunt formate în jurul vârstei de opt sau nouă ani.

Pentru a afla mai multe detalii, accesaţi http://www.britishcouncil.org/parents.htm

Adauga un comentariu!



Alte articole pe subiecte similare

© 2024 blog.ro-en.ro