14 Apr

Termeni de jargon Gen Y în ultima ediţie a Oxford Advanced Learner’s Dictionary

Utilizatorii reţelelor de socializare ştiu ce este Twitter, dar câţi dintre aceştia au idee de existenţa altor termeni înrudiţi, în afară de „tweet” şi „retweet”? A auzit cineva de „twitterati”, „tweetable”, „tweetheart”, „twitterverse”? Dar de noii termeni de jargon „catfish”, „wishy-washy”, „troll”, „spyware” şi „bioenergy”? În vreme ce aceşti termeni pot face parte din vocabularul Gen Y, de alţii nu s-a auzit încă, ba mai mult, nu sunt atestaţi oficial.

Oxford University Press (OUP) înţelege impactul crescând al erei digitale asupra limbii engleze prin crearea unor termeni noi şi a folosirii lor. Prin urmare, noua ediţie (cu numărul nouă) a Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD) a adăugat 900 de termeni noi la varianta sa digitală şi la ediţia online. OALD a fost lansat în luna martie 2015 în Malaezia. Dicţionarul oferă referinţe pentru patru domenii esenţiale cerute la orele de predare şi învăţare: vorbit, scris, îmbogăţirea vocabularului şi resursele profesorului.

Profesorul asociat Dr Cynthia Yolanda Ross de la Academia de Limbi a MARA University of Technology (UiTM) a lăudat eforturile Oxford Press de a ţine pasul cu noutăţile. „Pe măsură ce profesorii folosesc aceste noi cuvinte cu elevii lor, le vor interconecta uşor,” a spus aceasta adăugând că le va indica, de asemenea, profesorilor că sunt la zi cu limbajul.

Cynthia Yolanda Ross a împărtăşit cei peste 30 de ani ai ei de experienţă în predare a limbii în care vocabularul e un factor cheie pe care trebuie să-l aibă în vedere orice profesor. Predarea unei limbi implică şi intrări şi ieşiri care sunt la fel de importante. Procesul prin care furnizăm intrări unui învăţăcel se realizează prin citire şi ascultare. Succesul acestei activităţi se reflectă în ieşirile materializate de elevii prin abilitatea lor de a vorbi şi a scrie. Folosirea unui dicţionar la ore face procesul de învăţare mai interesant.

Aplicaţiile iSpeak şi iWrite oferită de OALD va fi de bun augur pentru generaţia însetată de tehnologie la care smartphone-urile şi tabletele fac parte din stilul de viaţă. „Diferenţa dintre vorbitorii nativi şi cei care învaţă o limbă ca limbă secundară este vocabularul bogat pe care îl are nativul. În această eră a globalizării, deţinerea unui vocabular bogat te ajută să exprimi cu precizie mesajul.”

Sam Hagag, Country Manager pentru Manpower Group, o companie de recrutare mondială, care s-a aflat la ceremonia de lansare OALD, şi-a împărtăşit vederile sale de ce este important să avem un vocabular bogat şi la zi. „Este importat ca persoanele în vârstă să ţină pasul cu limba vorbită de tineri. În fiecare zi va apărea ceva nou, trebuie să ne păstrăm relevanţa pe măsură ce vremurile se schimbă,” a replicat acesta când a fost întrebat de importanţa cuvintelor noi şi a termenilor legaţi de mediul de socializare şi implicaţiile lui asupra societăţii. Subliniind importanţa limbii engleze în organizaţiile de afaceri, Sam Hagag a pus accentul pe faptul că exprimarea unui punct de vedere în cel mai scurt timp posibil este o calitate vitală pe care trebuie să o dobândim.

Ritmul rapid al activităţilor zilnice a transformat prezentările cu propuneri de afaceri ale companiilor în sesiuni scurte şi condensate, înlocuindu-le pe cele tipice, oficiale, cu numeroase slide-uri.

Sam Hagag a adăugat că mediul de afaceri actual implică comunicarea între mai multe părţi, mai mult ca niciodată şi poate surveni sub formă multinaţională, multirasială şi a altor forme de diversitate, iar limba care le conectează este engleza.

Alison Waters, manager editorial pentru English Language Teaching Dictionaries and Reference Grammar, de la OUP, a subliniat că echipa ei a derulat un studiu global de cercetare care a implicat 14.000 de profesori pentru a înţelege cerinţele utilizatorilor. „Conform studiului, 28% dintre profesori şi 23% dintre elevi consideră conversaţia ca fiind cea mai provocatoare abilitate de stăpânit când învăţăm limba engleză”, a spus ea. Şi pentru aceasta versiunea de acum a OALD are o nouă aplicaţie numită iSpeak. Această aplicaţie e disponibilă online şi pe DVD-ROM-ul care vine împreună cu dicţionarul. Alison Waters a remarcat că învăţăceii pot asculta şi îşi pot înregistra pronunţia ca să o compare cu cea corectă şi aşa pot avea acces la propriul nivel de achiziţii.

Predarea limbii engleze este acum mai uşoară folosind planurile de lecţie, filmuleţele şi însemnările oferite de dicţionar. Chiar şi părinţii pot folosi aceste planuri pentru sesiuni de studiu aprofundate la domiciliu.

Adauga un comentariu!



Subscribe without commenting

Alte articole pe subiecte similare

© 2017 blog.ro-en.ro